Algemene Voorwaarden

Op deze pagina vind je de algemene voorwaarden van Bodycare Clinics.

Algemene voorwaarden van BodyCare Clinics

Laatst aangepast op: 16/11/2024

Algemene voorwaarden  
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, behandelingen en transacties tussen Bodycare-Clinics en haar cliënten, mits Bodycare-Clinics deze voorwaarden expliciet van toepassing heeft verklaard en er niet schriftelijk van is afgeweken door beide partijen.

Inspanningen van de medewerkers
De medewerkers van Bodycare-Clinics zullen behandelingen naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap. De cliënt verstrekt alle gegevens die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling aan de medewerker, vooraf en volledig. Bodycare-Clinics is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de cliënt. Eventuele financiële consequenties van wijzigingen in de behandeling worden aan de cliënt meegedeeld.

Afspraken
Verhindering voor een afspraak dient de cliënt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk achtenveertig (48) uur voor de afspraak, aan Bodycare-Clinics te melden via de mail of contactformulier op onze website. Bij niet of niet tijdige melding kan Bodycare-Clinics 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling in rekening brengen. Bij meer dan vijf minuten vertraging kan de medewerker de verloren tijd op de behandeling inkorten, maar wel het volledige honorarium in rekening brengen. Bij meer dan vijftien minuten vertraging kan de medewerker de afspraak annuleren en 50% van het honorarium in rekening brengen. Verhindering voor een afspraak door Bodycare-Clinics wordt ook tijdig aan de cliënt gemeld. Beide partijen zijn niet gehouden aan deze verplichtingen in geval van overmacht.

Persoonsgegevens & Privacy
Voor een zorgvuldige uitvoering van behandelingen voorziet de cliënt de medewerker van alle noodzakelijke persoonlijke gegevens. Persoonlijke gegevens worden verwerkt op een klantenkaart in ons digitaal klantenbestand. Bodycare-Clinics behandelt vertrouwelijke gegevens volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Gegevens worden niet zonder schriftelijke toestemming van de cliënt aan derden verstrekt.

Betaling
U dient altijd volgens afspraak aan uw betalingsverplichting te voldoen. Wanneer dit niet gebeurt, behoudt Bodycare-Clinics zich het recht voor om te stoppen met uw behandelingen. De behandeling wordt hervat wanneer alle kosten zijn voldaan. Prijzen van behandelingen en producten worden zichtbaar vermeld op de website en zijn altijd inclusief BTW. Aanbiedingen zijn geldig binnen de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. Betaling dient direct na de behandeling te geschieden. Prijzen op de site zijn onder voorbehoud van wijzigingen en fouten.

Restitutie of overname
Behandelingen die door u zijn betaald, worden niet terugbetaald. Behandelingen kunnen ook niet worden geruild of worden overgedragen aan derden.

Korting
Het is niet mogelijk om meerdere kortingen tegelijkertijd te gebruiken.

Voordeel pakket
Bij ons kunt aantrekkelijke pakketten kopen per zone. Op een pakket van 6 behandelingen krijgt 15% korting en op een pakket van 8 behandelingen krijgt u 20% korting op de reguliere prijs. Voorwaarde is dat u de prijs van het hele pakket in één keer vooraf betaald. Van elk gekocht pakket maken wij een rittenkaart aan en wordt na elke behandeling ingevuld door ons en afgetekend door u zelf. Omdat wij deze kaart hier bewaren, adviseren wij u om er een foto kopie van te maken, dan weet u zelf waar u aan toe bent en kunt u de kaart niet kwijt raken. Een pakket blijft levenslang geldig, zolang Bodycare-Clinics blijft bestaan. Een pakket is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.

Aantal behandelingen
Voor het beste resultaat, adviseren wij u minimaal 6 behandelingen achter elkaar volgens afspraak te ondergaan. Dit is geen commercieel praatje, maar bewezen op de cyclus van haargroei. Indien u met minder genoegen neemt in de voorgestelde behandeltermijnen, vervalt ook de garantie op het beste resultaat.

Resultaat
Het beste resultaat wordt niet alleen bepaald door het aantal behandelingen, maar zal ook sterk afhankelijk zijn van de dichtheid en de plaats van de ongewenste haargroei. Niet alle haren zijn tijdens een behandeling in de actieve groeifase (Anagenefase). Dit is de fase waarin een haar vernietigd kan worden. Hoe lichter de huid en donkerder de haar, hoe sneller het gewenste resultaat. Bij dunnere en wat lichtere haren zullen meerdere behandelingen nodig zijn. Wanneer ongewenste haren regelmatig geharst c.q. geëpileerd zijn is het mogelijk dat er meer behandelingen nodig zijn. Doelstelling is om 98% van alle haren te verwijderen, ook al kan hier geen garantie op worden gegeven.

Aanzet tot nieuwe haargroei
Veranderingen in de hormoonhuishouding welke veroorzaakt kunnen worden door adolescentieperiode, zwangerschap, menopauze, bepaalde medicatie of een ander ziektebeeld kunnen ertoe leiden dat slapende haarfollikels aan worden gezet tot het produceren van haar. Dit houdt in dat u wellicht terug dient te komen voor een nabehandeling.

Voor en na de behandeling
Zes weken voor de aanvang en tijdens de behandelingsperiode mag u de haren niet door middel van harsen of epileren verwijderen. U verwijdert dan haren in de juiste groeifase waardoor meerdere behandelingen nodig zullen zijn. Overtollige haren mogen alleen middels knippen of scheren verwijderd worden. Wij verzoeken u het te behandelen gebied 24 uur voor de behandeling zorgvuldig te scheren. Het voorkomt onnodige huidirritatie en zal de effectiviteit verhogen. Wij verzoeken u ons op de hoogte te stellen van veranderingen in medicijngebruik en/of ziektebeelden.

Risico’s van de behandeling
Ik begrijp dat de resultaten van de onthaar behandeling door allerlei oorzaken kunnen variëren of verminderen. lk begrijp dat de behandeling(en) niet wordt aangeraden aan personen die gevoelig zijn voor licht, patiënten die worden behandeld met een combinatie van UVA licht of andere vormen van fotochemotherapie of patiënten met melanomen, diabetes of een huidaandoening. lk begrijp dat medicijnen die de lichtgevoeligheid vergroten voor de behandeling met een arts overlegd dient te worden. lk begrijp dat mijn behandelaar is getraind in het juiste gebruik van het ontharingssysteem, maar dat er desondanks risico’s aan de behandeling kunnen zitten. lk begrijp dat mogelijke complicaties van deze behandeling onder meer zijn:

  • Irritatie of brandwondjes: na de behandeling kan er enige roodheid of brandwondje ontstaan. Deze roodheid of brandwond verdwijnt meestal na 2 uur, maar kan in sommige gevallen 2 dagen tot 1 week aanhouden.
  • Tevens is er een zeer geringe kans op blaren of pigmentverlies. De kans op deze bijverschijnselen wordt groter naarmate de huid donkerder is.


Garantie
U ondergaat een cosmetische behandeling waarop geen garantie(s) kunnen worden afgegeven.

Aansprakelijkheid
Bodycare-Clinicsis niet aansprakelijk voor schade ontstaan door onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de cliënt. Bodycare-Clinicsis niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt.

Klachten
Ook al staan wij voor professionaliteit en kwaliteit, er kan altijd iets zijn wat verbeterd kan worden of anders moet. Veel mensen kiezen er tegenwoordig voor om naar een professionele clinic te gaan voor lichaamsbehandelingen en wanneer deze professionaliteit en/of kwaliteit niet naar wens is, moet dit besproken en opgelost worden. Dit is niet alleen fijn voor u als klant, maar zeker ook voor ons als behandelaar.

Wat gaat u doen…

  1. Omschrijf kort en krachtig uw klacht/ opmerking en/of tip en mail dit naar info@bc-clinics.nl
  2. U ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging middels mail dat wij uw bericht serieus gaan beoordelen
  3. Na deze 24 uur ontvangt binnen 5 werkdagen aansluitend een oordeel
  4. Dit oordeel is zo krachtig beoordeeld dat er geen onnodige ellenlange discussie(s) meer nodig hoeft te zijn.


Geheimhouding
Medewerkers zijn verplicht tot geheimhouding van vertrouwelijke informatie van de cliënt. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of voortvloeit uit de aard van de informatie. Geheimhouding vervalt alleen bij wettelijke verplichting.

Beschadiging en/of Diefstal
Bodycare-Clinics kan een schadevergoeding eisen bij beschadiging van meubilair, apparatuur of producten door de cliënt. Diefstal wordt altijd gemeld bij de politie.

Onbehoorlijk Gedrag
De cliënt dient zich te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Bij herhaaldelijk onbehoorlijk gedrag kan de toegang tot de Clinic worden geweigerd.

Recht
Op overeenkomsten tussen Bodycare-Clinics en cliënten is het Nederlands recht van toepassing. Bij interpretatie van de voorwaarden is de Nederlandse tekst bepalend. De laatst gepubliceerde versie is altijd van toepassing.

Kom in contact

Heb je vragen over de dienstverlening van Bodycare-Clinics? Vul dan het contactformulier in, en wij nemen spoedig contact met je op.

Stel je vragen